Og vi er i gang!

Etter en helg som føltes som var over før den i det hele tatt hadde begynt, var vi tilbake på kontoret for å ta fatt på en ny uke. Det første som sto på tapeten var å få laget en video av funksjonaliteten til produktet vårt, som vi kunne legge ut på en landingsside for å sjekke interessen for produktet. Det ble laget én landingsside som viste hele filmen, og én som bare viste et stillbilde fra filmen, hvor landingssiden med stillbildet fikk størst respons. Noe av det vi fikk mest tilbakemelding på, var at musikken vi hadde lagt på videoen måtte fjernes eller byttes ut. For de som ikke har fått sett landingssiden så finner dere den her: http://beachfinder.iterate.no/

Mens vi ventet på at noen skulle melde sin interesse for produktet, begynte vi å tenke på det tekniske rundt applikasjonen. Vi fikk noen som hadde kunnskap innenfor dette området til å gi oss et lite kurs i hva som var best for oss å jobbe med. Det vi endte opp med i første omgang var en forholdsvis enkel løsning med bruk av HTML og JavaScript for å lage et “minimum viable product” (MVP), som noen vil være villige til å betale for. Senere vil vi bruke Backbone.js og Zepto.js, da dette passer for vårt produkt som er rettet mot en mobilløsning. Etter å ha klødd i fingrene i en uke etter å begynne å programmere tok det ikke lang tid før vi var i gang med å sette opp HTML og CSS for å skissere utseendet til siden, og etter to dager var det allerede mye fungerende funksjonalitet på plass.

Cirka to døgn etter at vi hadde fått opp landingssiden hadde vi samlet inn 18 epost-adresser fra folk som var interesserte i å være med og forme produktet. Disse fikk epost med spørsmål om de kunne sette av 20-30 minutter til et lite intervju hvor vi spanderte en kaffe eller lignende. Mens vi ventet på tilbakemelding på epostene, planla vi intervjuene vi skulle ha neste uke.

Utenom det tekniske denne uken så har vi forandret arbeidsform og arbeidsmiljø. Vi har ommøblert kontoret vårt, slik at vi nå sitter nærmere hverandre, med to og to på samme pult. Vi har også omringet oss med tavler på alle vegger. Tavlene er fulle av lapper og skrift for å holde orden på dagens arbeidsoppgaver og hva som må gjøres i løpet av uken. Vi har også begynt med flere daglige stand-up for å ha en oversikt over hva som har blitt gjort, noe vi føler er veldig nyttig! Det gir også mer samhold i teamet når vi sitter i samme rom, samt at alle er oppdatert på hverandres nåværende status.

På onsdagens morgenmøte, hvor det alltid er noen som har en lyntale om et tema, var det vi sommerstudentene som skulle ha foredrag. Her presenterte vi prosjektet, fremgangsmetode, hva vi har lært og hvor vi nå befinner oss i prosessen til andre ansatte i Iterate.

Det skal også nevnes at vi etter to uker på jobb har blitt resere på å lage kaffe. 69 gram kaffebønner i glasset, to ganger i kverna, koke dette sammen med 1,25 liter vann, så har vi deilig, nykokt kaffe!

Den siste uka har virkelig flydd avgårde, men sånn blir det vel når man koser seg på jobb!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s